Tampereen yliopiston JOKO -johtamiskoulutusohjelma tarjoaa paljon samassa paketissa
Etsitkö koulutusta, jossa saisit samassa paketissa
monipuolisen kattauksen liiketoiminnan eri osa-alueita? Tampereen yliopiston
JOKO -johtamiskoulutusohjelmassa saat kerralla kattavasti tietoa ja osaamista.
JOKOa on helppo suositella monelle, koska se taipuu niin moneen tarpeeseen.
Perusteemat ovat oikeastaan vuosikausia pysyneet samoina, mutta uusia
näkökulmia ja teemojakin mahtuu mukaan.
-Ennakointi-
Lähdemme liikkeelle laajemmista trendeistä ennakoinnin
teemassa. Aihe sopii hyvin ohjelman alkuun herättelemään ajattelua ja luo
katseita tulevaisuuteen. Tämä aihe on oiva edesauttamaan myös ryhmäytymistä.
-Työyhteisön johtaminen-
Toimiva rakenne ja kunnossa olevat peruspilarit luovat
antoisan pohjan toimivalle työyhteisölle. Panostus hyvään johtamiseen
työyhteisössä kannattaa ja meillähän sitä oppii. Tämä jakso on erityisesti
saanut kiitosta siitä, että vankan asiantuntija-alustuksen jälkeen päästää
pureutumaan osallistujien oikeisiin tapauksiin ja oppimaan yhdessä. Usein
johtaja ja esimies kaipaavat ulkopuolista katsantokantaa ja vertaistukea.
-Strategian johtaminen-
Strategia on monelle tärkeä aihe, joka näkyy myös monen
kehittämistehtävän aiheena. Teemaa käydään lävitse kahden päivän ajan. Jaksolla
käsitellään mm. strategiatyötä prosessina ja ajattelutapana, tavoitteena on
tuottaa arvoa, omistaja- ja asiakashyötyä, liiketoimintamalleja jne. Tätä tärkeän
teeman osaamista syvennetään myös oppimistehtävällä.
-Talouden johtaminen-
Toimiva talous on kestävän organisaation perusta. Jokaisen
johtajan ja esimiehen tulee ymmärtää talouden tunnusluvut ja tuntea myös
investointilaskennan perusteita. JOKOssa talousosaamista pidetään niin
tärkeänä, että sille on annettu strategian tavoin kaksi päivää. Näin päästää
myös itse laskemaan lukuja ja viemään osaamista käytäntöön.
-Asiakkuuksien johtaminen-
Asiakkuuksien johtamista opiskellaan kahden päivän ajan.
Mistä muodostuu hyvä asiakaskokemus ja miten se toimii kilpailuetuna, miten
rakentuu asiakasarvo, miten palveluliiketoiminta toimii asiakkuuksien
johtamisen perustana ja miten asiakasarvoa luodaan monikanavaisilla
palvelumalleilla ovat esimerkiksi jaksolla esiin nousevia teemoja. Tämä tärkeä
aihe liittyy myös monen kehittämistehtävään ja tätä teemaa päästään työstämään
oppimistehtävällä.
-Tietojohtaminen-
Tietojohtamisen jakso antaa hyvät tiedot modernista
tietojohtamisesta. Teemassa käsitellään mm. aineettoman pääoman johtamista ja
tietoa johtamisen muutoksessa.
-Viestinnän johtaminen-
Viestintävalmiuksia ei varmasti koskaan voi kehittää liikaa.
Tiukoissa esimiestilanteissa viestintätaidot punnitaan. Tähänkin saat osaamista
ja harjoitusta JOKO-ohjelmassa.
-Juridiikka-
Usein totean, että juridiikka -jaksolla ei ole tarkoitus
tehdä teistä lakimiehiä,mutta kokonaisuus auttaa teitä ymmärtämään työnjohdollisia
asioita ja sopimuksia. Tämä jakso onkin ollut erityisen pidetty.
-Markkinointi ja brändit - opintomatka-
JOKOon liittyy myös ulkomaan opintomatka, jossa teemana on
brändit ja markkinointi. Matka on 4-päiväinen ja suuntautuu Eurooppaan. Viimeksi
olemme olleet opintomatkalla Prahassa ja Dublinissa, joissa molemmissa meillä
on vakiintuneet yhteistyökumppanit. Opintomatkalla kuulemme puheenvuoroja
markkinointiin ja brändeihin liittyen ja teemme myös organisaatiokäyntejä.
Opintomatka on myös tärkeä ryhmäytymisen kannalta.
Täältä voi lukea opintomatkakokemuksia:
https://www.tuni.fi/fi/tutustu-meihin/joko-opintomatka-dubliniin
Kommentit
Lähetä kommentti