Tampereen yliopiston JOKO -johtamiskoulutusohjelma tarjoaa paljon samassa paketissa

 



Etsitkö koulutusta, jossa saisit samassa paketissa monipuolisen kattauksen liiketoiminnan eri osa-alueita? Tampereen yliopiston JOKO -johtamiskoulutusohjelmassa saat kerralla kattavasti tietoa ja osaamista. JOKOa on helppo suositella monelle, koska se taipuu niin moneen tarpeeseen. Perusteemat ovat oikeastaan vuosikausia pysyneet samoina, mutta uusia näkökulmia ja teemojakin mahtuu mukaan.

-Ennakointi-

Lähdemme liikkeelle laajemmista trendeistä ennakoinnin teemassa. Aihe sopii hyvin ohjelman alkuun herättelemään ajattelua ja luo katseita tulevaisuuteen. Tämä aihe on oiva edesauttamaan myös ryhmäytymistä.

-Työyhteisön johtaminen-

Toimiva rakenne ja kunnossa olevat peruspilarit luovat antoisan pohjan toimivalle työyhteisölle. Panostus hyvään johtamiseen työyhteisössä kannattaa ja meillähän sitä oppii. Tämä jakso on erityisesti saanut kiitosta siitä, että vankan asiantuntija-alustuksen jälkeen päästää pureutumaan osallistujien oikeisiin tapauksiin ja oppimaan yhdessä. Usein johtaja ja esimies kaipaavat ulkopuolista katsantokantaa ja vertaistukea.

-Strategian johtaminen-

Strategia on monelle tärkeä aihe, joka näkyy myös monen kehittämistehtävän aiheena. Teemaa käydään lävitse kahden päivän ajan. Jaksolla käsitellään mm. strategiatyötä prosessina ja ajattelutapana, tavoitteena on tuottaa arvoa, omistaja- ja asiakashyötyä, liiketoimintamalleja jne. Tätä tärkeän teeman osaamista syvennetään myös oppimistehtävällä. 

-Talouden johtaminen-

Toimiva talous on kestävän organisaation perusta. Jokaisen johtajan ja esimiehen tulee ymmärtää talouden tunnusluvut ja tuntea myös investointilaskennan perusteita. JOKOssa talousosaamista pidetään niin tärkeänä, että sille on annettu strategian tavoin kaksi päivää. Näin päästää myös itse laskemaan lukuja ja viemään osaamista käytäntöön.

-Asiakkuuksien johtaminen-

Asiakkuuksien johtamista opiskellaan kahden päivän ajan. Mistä muodostuu hyvä asiakaskokemus ja miten se toimii kilpailuetuna, miten rakentuu asiakasarvo, miten palveluliiketoiminta toimii asiakkuuksien johtamisen perustana ja miten asiakasarvoa luodaan monikanavaisilla palvelumalleilla ovat esimerkiksi jaksolla esiin nousevia teemoja. Tämä tärkeä aihe liittyy myös monen kehittämistehtävään ja tätä teemaa päästään työstämään oppimistehtävällä.

-Tietojohtaminen-

Tietojohtamisen jakso antaa hyvät tiedot modernista tietojohtamisesta. Teemassa käsitellään mm. aineettoman pääoman johtamista ja tietoa johtamisen muutoksessa.

-Viestinnän johtaminen-

Viestintävalmiuksia ei varmasti koskaan voi kehittää liikaa. Tiukoissa esimiestilanteissa viestintätaidot punnitaan. Tähänkin saat osaamista ja harjoitusta JOKO-ohjelmassa.

-Juridiikka-

Usein totean, että juridiikka -jaksolla ei ole tarkoitus tehdä teistä lakimiehiä,mutta kokonaisuus auttaa teitä ymmärtämään työnjohdollisia asioita ja sopimuksia. Tämä jakso onkin ollut erityisen pidetty.

-Markkinointi ja brändit - opintomatka-

JOKOon liittyy myös ulkomaan opintomatka, jossa teemana on brändit ja markkinointi. Matka on 4-päiväinen ja suuntautuu Eurooppaan. Viimeksi olemme olleet opintomatkalla Prahassa ja Dublinissa, joissa molemmissa meillä on vakiintuneet yhteistyökumppanit. Opintomatkalla kuulemme puheenvuoroja markkinointiin ja brändeihin liittyen ja teemme myös organisaatiokäyntejä. Opintomatka on myös tärkeä ryhmäytymisen kannalta.

Täältä voi lukea opintomatkakokemuksia:

https://www.tuni.fi/fi/tutustu-meihin/joko-opintomatka-dubliniin


Tutustu Tampereen yliopiston JOKOon: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/joko-johtamiskoulutusohjelma-tampereella-tampereen-joko


 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Yli viisikymppinen – työelämän uhka vai mahdollisuus?

Millainen on hyvä asiakaskokemus?